Games With Science

Games With Science

Fen bilimleri dersi, öğrenciler tarafından kavranması zor olan konuları içermektedir. Bu amaçla öğretmenler, ezbere bilgi depolamaya neden olan uygulamalara değil, öğrencilerin yaparak yaşayarak aktif bir biçimde öğrenmesini sağlayacak etkinliklere yönelmelidirler. Eğitsel oyunlar ve çeşitli web2 araçları kullanmakta öğrencilerin aktif katılımına fırsat veren öğretim yöntemlerinden biridir. Bu projemizle fen bilimleri müfredatımıza paralel olarak kazanımlara uygun eğitsel oyunlara sınıf ortamında öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak şekilde yer vereceğiz.

01.06.2020 482

Proje Hakkında

Fen bilimleri dersinde etkin bir eğitim öğretim süreci için öğrencilerin derse aktif olarak katılması gerekmektedir. Fen bilimleri dersi, öğrenciler tarafından kavranması zor olan konuları içermektedir. Bu sebeple öğrencilerin Fen bilimleri dersini sevmeleri zorlaşmakta hatta öğrenciler derslerden uzaklaşmaktadırlar. Bu amaçla öğretmenler, ezbere bilgi depolamaya neden olan uygulamalara değil, öğrencilerin yaparak yaşayarak aktif bir biçimde öğrenmesini sağlayacak etkinliklere yönelmelidirler. Eğitsel oyunlar da öğrencilerin aktif katılımına fırsat veren öğretim yöntemlerinden biridir. Eğitsel oyunlar öğrencilerin ilgisini çektiği ve bilgilerin kalıcılığını sağladığı gibi, yaratıcılık, hayal gücü, sentez gibi yeteneklerini de geliştirmesine yardımcı olur. Bu projemizle fen bilimleri müfredatımıza paralel olarak kazanımlara uygun eğitsel oyunlara sınıf ortamında öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak şekilde yer vereceğiz.

 Hedefler

Öncelikle esas amacımız; öğrencilerimizin eğitsel oyunlar sayesinde fen bilimleri müfredatındaki kazanımları öğrenmesi sağlanacaktır. Öğrenciler aktif olarak bulundukları eğitsel oyunlar sayesinde eğlenerek ve aynı zamanda öğrenerek arkadaşlarıyla birlikte derse katılacaklarından dolayı ;sınıfta verimli ve keyifli bir ortam oluşturmayı hedefliyoruz.

 Çalışma Süreci

 Ocak

Ortakların projeye dahil edilmesi, öğrencilerin twinspace'e eklenmesi ve aktif kullanmalarının sağlanması, proje hazırlıklarının yapılması, ortaklarla tanışma ve proje logo ve afişinin hazırlanması,
Hazırlanan logolardan oylama sonucu bir tanesinin proje ortak logosu olarak seçilmesi, bu konuda bir anket hazırlanması ve ortakların oylama yapmalarının sağlanması, okullarımızda proje panosunun hazırlanması,

Şubat

Projede kullanılabilecek çocuk oyunlarının, sportif faaliyetlerin, akıl-zeka oyunlarının WEB2 araclarının vb.araştırılması, müfredatlara ve derslere adapte etmek için ortaklarla fikir alışverişinde bulunulması

Mart –Nisan

Oyunların okul ortamına yansıtılabilmesi için oyunların düzenlenmesi, yapılan çalışmaların resimlerinin videoların ortaklarla paylaşılması

Mayıs

Proje sonunda ortak bir ürün hazırlanması ve projenin sonlandırılması.

Beklenen Sonuçlar

Proje sonunda öğrenciler planlanan şekilde Fen Bilimleri dersine entegre edilmiş kazanımları oyunlarla öğrenmiş olacaklar.

Proje boyunca yapılan etkinlikler ile çeşitli web2 araçlarını tanıyarak kullanma yeteneğine de sahip olacaklar.

01-06-202001-06-202001-06-2020