OKULUMUZDA BİR E-TWİNNİNG PROJESİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLANDI
"Yaratıcı Dramayla Yaratıcı Düşün Yaratıcı Yaz " projesi kasım ayında başlayıp mart ayı ile birlikte başarıyla tamamlanmıştır. Uluslararası ortaklı projede okulumuz ve katılımcı okullar tarafından birçok güzel çalışmalar yapılmıştır.
BENEKLİ RUDİ: https://read.bookcreator.com/8wN6pX440wZH4stHWdNerWpX8k12/uNOtEVEpRiKDqgmGtyxAnQ
DOĞA TEMALI KARİKATÜR E-DERGİMİZ -KİKİRİK
https://en.calameo.com/read/006984269a724ff5ff533
NEDEN E-DERGİSİ
https://www.flipsnack.com/CD8F9EFF8D6/neden-e-dergi.html
BENEKLİ RUDİ HİKAYEMİZ (AZERBAYCANCA)
https://read.bookcreator.com/8wN6pX440wZH4stHWdNerWpX8k12/EQRZwouAQtu0RLPukyVtJw
Benekli Rudi (İngilizce)
https://read.bookcreator.com/8wN6pX440wZH4stHWdNerWpX8k12/XTQ5sBMrSiGcmsNeHTb5xg
OKULUMUZDA BİR E-TWİNNİNG PROJESİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLANDI
"Yaratıcı Dramayla Yaratıcı Düşün Yaratıcı Yaz " projesi kasım ayında başlayıp mart ayı ile birlikte başarıyla tamamlanmıştır. Uluslararası ortaklı projede okulumuz ve katılımcı okullar tarafından birçok güzel çalışmalar yapılmıştır.
Güvenli internet Videomuz
https://www.youtube.com/watch?v=-6UZbhdcSNw&t=1s
Fabl
https://www.storyjumper.com/book/read/121541792/ki-nat-Kei-fablnn-yaratc-yolla-yeniden-yazlmas
neden videosu
https://www.youtube.com/watch?v=9qG8RozhyrY&t=17s
fasa fiso
https://www.youtube.com/watch?v=iKLZxHmB60Y
Projemizle 6-11 yaş grubu (öğrencilerine yaş seviyelerine uygun olarak) bazı kavramlar üzerinden düşünme becerileri kazandırmayı hedeflemekteyiz. Ele alacağımız konular şunlardır: doğru karar alma becerisi, sorunlarla baş edebilme ve sorun çözebilme becerisi, güzel/güzellik üzerine düşünme, doğayı sevmek, duygularımız.
Bu konular işlenirken çocuk kitaplarının P4C (çocuklar için felsefe) teknikleriyle okunması, yaratıcı drama ve yaratıcı yazma yöntemleri kullanılacaktır.
1- Öğrencilerin drama yoluyla iletişim becerilerini geliştirmesinin desteklenmesi.
2- Öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesi.
3- Öğrencilerin derslerine yönelik ilgi ve motivasyonlarının arttırılması.
4- Eğitim ortamının ve zamanın verimli kullanılmasının sağlanması.
5- Öğrencilerin yeteneklerini ve kendilerini keşfetmelerinin sağlanması.
6- Öğretmenlerin mesleki becerilerinin geliştirilmesi.
7-Eylemlerinin ve aldığı kararların sonuçlarını sorgulayan bireyler yetiştirmek,
8- Öğrenicilerde, başkalarının önceliklerinin de önemli olduğunu fark ederek empati kurma becerisinin geliştirilmesi,
9- Eleştirel bakış açısı kazandırmak,
10- Öğrencilerin estetik beğeni ölçütleri geliştirmesini sağlamak.
11- Öğrencilerin duygu, düşünce ve hayallerinin aktarımındaki araçlarını çoğaltmak
12- Güzelliğin/estetiğin mutluluk doğurduğunun fark edilmesini güçlendirmek,
13- Öğrencilerin güçlü duygularını fark etmesini sağlamak,
14- Her canlının biricik ve özel olduğunu kabul eden birey
ÇALIŞMA SÜRECI
• Projeye katılan öğrencilerin velileri proje hakkında bilgilendirilecektir.
• Projeye katılacak tüm öğrenciler için öğrenci velilerinden "veli izin belgesi" alınacaktır.
• Öğrencilerle birlikte proje ile ilgili afiş ve logo tasarlanacaktır.
• Proje ortakları ile çevrim içi olarak proje toplantıları yapılacaktır.
• Proje sürecinde öğretmen, öğrenci ve veli anketleri yapılacaktır.
ARALIK 2021
*Proje ortakları öğretmenler ile çevrimiçi tanışma toplantısı düzenlenmesi,
*Öğretmenler arası görev dağılımı yapılması,
*Veliler ve okul yönetimi proje hakkında bilgilendirilmesi
*Projeye katılacak öğrencilerin velilerinden "Veli İzin Belgesi" alınması
*Öğrencilerin proje hakkında bilgilendirilmeleri
OCAK 2021
* Proje görsellerinin (afiş ve logo ) tasarımının öğrenciler tarafından yapılması
* Beden perküsyonuyla "İki İnatçı Keçi" etkinliğinin yapılması, fablın yaratıcı yolla yeniden yazılması ve paylaşılması
* "Köprüdeki keçiler bu olaydan sonra birbirlerine mektup yazabilselerdi ne yazarlardı?"
1- Proje süreçlerinin ve ürünlerinin paylaşıldığı bir instagram hesabı açıldı.
2- Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Yazma Atölyesi faaliyete geçti.
3- Drama günü kapsamında drama gösterileri yapıldı.
4- "Yaratıcı Yaramazlık" kitabından etkinlikler yapıldı.
1- Eğitim ortamının ve zamanın verimli kullanılması sağlandı.
2- Öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimleri desteklendi.
3- Öğrencilerin derslerine yönelik ilgi ve motivasyonları arttırıldı.
4- Öğrencilerin drama yoluyla iletişim becerilerini geliştirmesi desteklendi.
5- Öğrenciler yeni dramatik yeteneklerini keşfettiler.
6- Öğretmenlerin mesleki becerileri geliştirildi.
8- Öğreniciler, başkalarının önceliklerinin de önemli olduğunu fark ederek empati kurma becerilerini geliştirdiler.
9- Eleştirel bakış açısı kazandırıldı.
10- Öğrencilerin estetik beğeni ölçütleri geliştirildi.
11- Öğrencilerin duygu, düşünce ve hayallerinin aktarımındaki araçlarını çoğaltmak
12- Öğrencilere doğanın korunmasının yaşamsal önemi fark ettirildi.
Proje yürütücüsü Türkçe Yasin DAĞLIOĞLU ve katkı sağlayan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.